رویدادها آرشیو خبر ها
كشمكشِ ناگهانیِ دیبالا ― یوونتوس و التماسِ لوئیس سگورا به آنیلی

كشمكشِ ناگهانیِ دیبالا ― یوونتوس و التماسِ لوئیس سگورا به آنیلی

بیش از 41 میلیون نفر با نمایندگی نفر اولِ فوتبالِ كشورِ كوه‌های نقره خطاب به سران یوونتوس تنها یك نام و درخواست را صدا می‌زنند: پائولو دیبالا!!!

 

هر تیمی آرزوی داشتن دو ستاره جوانِ نسل جدید فوتبال آرژانتین در تركیب خود را دارد. اینكه پائولو دیبالا و مائورو ایكاردی دو چهره نوظهور فوتبال آرژانتین زوجی ترسناك برای تیم زیر 23 سال این كشور در رقابت‌های فوتبال المپیك ریو محسوب می‌شوند و به تنهایی می‌توانند آبی و سپید پوشان را اصلی‌ترین گزینه برای مدال طلای این مسابقات كنند، قطعاً محل اختلاف نیست. ضمن اینكه در كنار این دو ستاره، پدیده‌های بسیار دیگری كه در باشگاه‌های اروپایی توپ می‌زنند را نیز باید به لیست آرژانتینی‌ها افزود. حالا همه چیز مهیاست تا سومین مدال طلای تاریخ فوتبال آرژانتین در رقابت‌های فوتبال المپیك كسب شود اما یك مانع بزرگ كه پشت آن یوونتوس ایستاده، همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. مشكلی كه در این روزها همه را در آرژانتین نگران كرده و كار به تقاضای مشفقانه و حتی ملتمسانه لوئیس سگورا (رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین) نیز كشانده شده است.

 

توتو اسپورت حساس‌ترین نشریه ایتالیا در پوششِ كلیه اخبار مرتبط با یووه، ضمن رونمایی از تقلاهای آرژانتینی‌ها برای راضی كردن مسئولان یووه جهت استفاده از دیبالا در المپیك ریو نوشته است:

 

یوونتوس مطلقاً اجازه همراهی دیبالا با تیم ملی آرژانتین در ریو را نمی‌دهد. از آنجا كه یووه منع قانونی نیز برای عدم صدور مجوز همراهی بازیكنان بین‌المللی‌اش در رقابت‌های المپیك را ندارد، این تصمیم بیانكونری‌ها تشكیل زوج رویایی دیبالا ― ایكاردی در آلبی‌سلسته را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

 

خبرنگار این روزنامه تورینی كه تلاش بسیاری برای آگاهی از دلایل یووه برای این تصمیم انجام داده به نتایجی نیز دست یافته كه برای مبنای آن، آورده است:

 

یووه دلایل بسیاری برای مخالفتش دارد كه حفاظت از سرمایه گرانبهایش اصلی‌ترین دلیل آنهاست. قطعاً در تورینو هیچ‌كس دوست ندارد نابغه آرژانتینی تعطیلات تابستان را با مصدومیت سپری كند. باز كردن حساب كادر فنی روی توانایی‌هایی دیبالا برای آغاز سه تورنمنت در فصل جدید و لزوم حفظ آمادگی جسمانی و رفع خستگی ماه‌های گذشته نیز دوراندیشی دیگری است كه یووه آنرا استدلال می‌كند. سومین دلیل اما تقریباً این روزها تبدیل به دلمشغولی بسیاری از كسانی است كه قصد همراهی تیم‌هایشان در ریو را دارند: ویروس مهلك زیكـا!

 

طبق شنیده‌های غیر رسمی، سگورا در نامه‌ای كه به باشگاه یوونتوس ارسال كرده خطاب به آندره‌آ آنیلی نوشته است:

 

رئیس! مردم آرژانتین چشم انتظار موافقتِ شما هستند. یك كشور و یك آرزو در گرو تصمیم بزرگ شماست. یوونتوس را شریك ما در ربودنِ مدال طلایِ فوتبالِ ریو 2016 كنید.

 

آیا یوونتوس سرانجام با وساطت و درخواست رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین، دیبالا را برزیلی می‌كند یا او را باید از هم‌اكنون یكی از خط خوردگان لیست 35 نفره تیم ملی المپیك آرژانتین دانست.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: